Thursday, May 14, 2009

Cerita lepas kawen...

Fuuhhh...

Rasanya cerita lepas kawen ni dah basi dah... Dah berlalu 4 bulan dah.. So, adakah kami masih boleh lagi dikategorikan sebagai 'Pengantin Baru'? Haha...! :p

Tak tahu nak cerita apa dan nak mulakan dari mana pun dah blurr.. Emmm...

Oklah, lepas jer tamat majlis tempoh hari, saya dan suami tercinta amat sibuk sekali. Maklumlah, saya tak punya banyak cuti tahunan, memandangkan pada masa itu saya baru sahaja bertukar tempat kerja. So, tak sedap pula nak ambil cuti lama2 kan. Kawan2 ofis semuanya terkejut masa tu. Sebab selalunya pengantin baru akan ambil cuti lama selepas kawen. Tapi saya tidak. Baru 2 hari kawen, dah masuk kerja semula. Ape nak buat. Huhu.

Tentang kerja tempat baru ni (dah 7 bulan dah), so far saya takda masalah. Saya hepi kerja sini. Dengan ofismet yang sentiasa beri kerjasama dan tak kedekut ilmu. Alhamdulillah, selesai jer majlis saya tempoh hari, saya terus mendapat surat pengesahan sebagai pekerja tetap di sini.. Syukur! Mungkin ini rezeki saya setelah mendirikan masjid..

Oh ya, tak lama selepas tu, dalam bulan Februari semasa CNY, kami ke Cherating untuk 1st honeymoon.. Perjalanan sungguh jauh, sakit punggung ni dok dalam kereta lama2. Suami tercinta yang drive. Saya cuma jadi co-pilot saja. Heh. Ape yang best kat sana? Kopok lekor jer yang best. Yang lain2, tak best! So plan 2nd honeymoon harus dibentangkan. Next!

Nampak bentuk dayang bunting tak?

Next! Huhu... Akhirnya plan yang dibentang untuk 2nd honeymoon pun berjalan dengan sungguh jayanya! Saya dan suami tercinta berjaya terbang ke Langkawi buat pertama kalinya (sebagai suami isteri lorr). Kami menetap di hotel Awana Porto Malai. Sebuah hotel yang cukup indah dengan pemandangan laut dan bot2 mewah dari atas 'dek'. Sungguh exclusive tempat ini.

Jadi, 4 hari 3 malam berada di sana, dipenuhkan dengan pelbagai aktiviti. Kami melawat semua tempat2 yang perlu dikunjungi antaranya menaiki Cable Car, Island Hoping (Tasik Dayang Bunting, Pulau Singa Besar dan Pulau Beras Basah). Di Tasik Dayang Bunting, saya dan suami tidak plan untuk-mandi manda. Kami hanya menyewa 'bot kecil' untuk 2 orang mengelilingi tasik tersebut. Di Pulau Singa Besar, kami dapat melihat banyak helang berterbangan dan sesekali mereka turun ke permukaan air apabila pemandu bot mencampakkan kulit dan sisa ayam dari atas bot. Saya sungguh teruja melihatnya!

Cable Car - Pemandangan dari puncak gunung

Oh! Banyak lagi tempat2 yang kami pergi cuma tak termampu nak cerita kat sini semuanya. Kalau nak cerita, 7 hari 7 malam pun tak habis. Cuma yang saya agak terkilan sikit adalah saya tak dapat shopping sakan di sana. Malam2 terakhir berada di sana baru dapat bershopping. :(

Tapi, lagi 2 minggu suami tercinta akan terbang ke sana lagi atas urusan kerja. Saya tidak dapat ikut :(. Agak2 ape yer saya nak pesan? Set pinggan mangkuk boleh sayang? Yess! *wink

Wah! Sedar tak sedar dah panjang entry ni. Jadi dengan ini saya menutup entry ini sampai sini sajalah yer...

0 comments:

Post a Comment