Wednesday, September 16, 2009

Penghujung Ramadhan

Sedar tak sedar, kita sudah hampir ke penghujung ramadhan. Terasa macam baru sekejap sangat kita berpuasa kan? Alhamdulillah, setakat ni saya masih dapat berpuasa penuh. Syukur Tuhan berikan kekuatan buat saya untuk terus berpuasa walaupun tengah sarat sekarang. Mungkin ini berkat bulan ramadhan daripada Tuhan buat semua umat Islam termasuklah diri saya. Saya akan cuba berpuasa hingga ke akhir ramadhan. Insya-Allah.


Dalam berpuasa dan dah nak raya pun, adakah anda semua sudah menunaikan zakat fitrah? Bagi yang belum, cepat2lah buat. Perkara wajib zakat fitrah ni pada semua umat Islam. Sekarang ni pun kita boleh jumpa amil di mana2. Di pasar ramadhan dan di pusat2 membeli-belah pun kadang2 kita boleh jumpa para amil ini. Jadi jangan beri seribu alasan yer =)


Dan Insya-Allah, lebih kurang 2 minggu selepas raya, dijangka zuriat pertama kami akan dilahirkan. Segala persiapan sudah di sediakan dan barang2 telah beli. Yang tinggal hanya menanti dan menghitung hari saja. Doakan segalanya selamat buat saya dan bayi kami nanti =)

1 comments:

elly @ suely said...

tahniah kak aida... w/pon terlambat tau... elly tetap doakan sumenye baik2 belaka ketika akk melahirkan nanti... jgn lupe letak pic bb n mama dia skali nanti eh... hehehe...

Post a Comment